Eigenlijk wilde ik een berichtje maken over mijn bezoek aan Anita van Weerspiegeling afgelopen zaterdag. En jullie laten zien wat ik bij haar gekocht heb. Maar helaas, computerproblemen.............de computer kent op een of andere wonderbaarlijke wijze mijn camera ineens niet meer. Mijn liefste is er gisteravond al de hele avond mee zoet geweest, zonder resultaat.
Maar vertellen kan natuurlijk wel: ik was op tijd op pad gegaan, omdat ik hoopte dat het op zaterdagochtend nog niet zo druk zou zijn, zodat ik ook even met Anita zou kunnen babbelen. Dankzij het feit dat ik tegenwoordig zo'n juffrouw Jannie in de auto heb, was het adres zo gevonden, en wat ik gehoopt had, kwam uit: ik was de eerste en enige. Dus hebben we heel gezellig even zitten kletsen in haar o zo gezellige Weerhuisje. Het is niet groot, maar het ziet er fantastisch uit! Heel sfeervol, met kaarsjes, warme koffie en gluhwein, kacheltje lekker aan: complimenten hoor Anita! En natuurlijk was de verleiding weer te groot, ik moest wel wat kopen, zo leuk allemaal. De foto's houden jullie dus nog van me tegoed, maar ik heb een hele leuke bestekbak gekocht, die ik gebruik voor kaarsen en waxinelichtjes, twee doosjes lucifers met mooie plaatjes en een afwaskwast met een snoezig meisjeskoppie erop. Ik zag al op haar blog dat ze nog veel visite heeft gehad, dus ik neem aan dat de open dagen een succes zijn geweest!
En dan het weer. Ik vind het helemaal niks. Regen en wind heb ik helemaal geen problemen mee hoor, maar de temperatuur is toch veeeel te hoog voor deze tijd van het jaar. Bij een paar van mijn hortensia's komen alweer groene blaadjes tevoorschijn, volgens mij denken ze dat het voorjaar is!
Eigenlijk wil ik dit:
Dit is het fiets-wandelpad tegenover ons huis, in maart 2005, weten jullie het nog??? Wij waren compleet ingesneeuwd, werden pas in de loop van de middag "ontzet". Dus zo erg hoeft het nou ook weer niet hoor, maar een beetje sneeuw en wat vorst..... lijkt me heerlijk!
lieve groet, Tineke
Wat een prachtige plaatjes van de sneeuw, ik vind sneeuw heerlijk omdat het zoveel licht geeft en dat doet een mens goed.
BeantwoordenVerwijderenWat had je dat goed gepland lekker op tijd bij Anita en dan heerlijk even kunnen kletsen, met samen dezelfde passie raak je niet uit gepraat.
Leuk te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad en de foto's houden we van je te goed, ik hoop dat je lief snel de pc weer voor je in orde krijgt,
lieve groet Irma en een fijne avond:-)
ps ik zet je blog op mijn blog bij mijn favorieten is dat oke??
Vervelend dat de pc kuren heeft en met een blog kun je dat al helemaal niet gebruiken! Maar goed, op de foto's kunnen we ons lekker gaan verheugen, het klint goed wat je gekocht hebt zeg!! Leuk dat het bij Anita zo gezellig was!
BeantwoordenVerwijderenJe hebt prachtige sneeuwfoto's op je blog gezet, om van te dromen! Toch heb ik niet zo'n moeite met de temperatuur, ik zit het liefst het hele jaar buiten ha ha! Maar dat moet niet ten koste gaan van de natuur, die dan helemaal verward gaat uitlopen en vervolgens met een flinke vorstperiode veel schade oploopt!
Lieve groet, Ingrid
Ja Tineke, die rijp van die zatermorgen. Prachtig was dat. Zoiets wil ik nog wel vaker zien. Maar bergen sneeuw. Neeeeee. Moet nog wel begaanbaar zijn.
BeantwoordenVerwijderenHopelijk is de pc snel op orde.
groetjes Lia
Nou Tineke, die camera van jou, hoe weet die dat zo te plannen :-(
BeantwoordenVerwijderenMaar goed, de foto's komen ongetwijfeld nog. Raar he, die onverwachte streken van een computer.
Ik vond het reuze gezellig om je te ontmoeten zaterdag, volgens mij hadden we nog wel uren kunnen kletsen met zoveel raakvlakken, leuk hoor! En zo rustig als het 's morgens was, zo druk werd het later nog, en ook op zondag was het af en toe bijna 'proppen' in m'n Weerhuisje. Reuze gezellig allemaal en zeker voor herhaling vatbaar!
En sneeuw, ook ik houd ervan, zolang het nog sneeuw is tenminste! Als het eenmaal begint te dooien is het wel een vieze prut, maar zo'n witte laag over de wereld, wat ziet het er dan schitterend uit. Maar goed, de winter moet nog beginnen, dus wie weet! Lijkt me voor onze meiden ook wel weer eens leuk: sneeuwpoppen maken, sleetje rijden, sneeuwballen gooien. Ja als ik mocht kiezen (als Weervrouwtje zou ik dat toch moeten kunnen haha), dan kregen we zo'n heerlijke 'ouderwetse' winter met sneeuw, ijs, vrieskou en zonneschijn. Daarna mag dan de lente wel weer komen. Heerlijk toch onze seizoenen!
Groetjes en tot blogs!
Anita
Oja ik wil ook graag echt winter, zoals vorig jaar lekker schaatsen op natuurijs.....heerlijk!
BeantwoordenVerwijderenWe hebben een brede sloot in de buurt en dat is zo lekker een uurtje schaatsen....en sneeuw is ook top....maar het ziet er naar uit dat het toch eindelijk wat kouder gaat worden!!
Groetjes Evelien
Hallo Tineke,
BeantwoordenVerwijderenwat klinkt het goed, je bezoekje aan Anita. Zij maakt inderdaad de mooiste dingen. En wel gezellig zo samen met Juffrouw Jannie :-)
Ik zat te denken dat het heerlijk is met dit weer de lampjes buiten op te hangen. Dit jaar geen bevroren vingers. Daarna mag het gaan vriezen en sneeuwen!
Hoop dat de problemen met de verbinding snel opgelost zijn.
Fijne week verder, groetjes Anja
Hoi Tineke,
BeantwoordenVerwijderenWat een schitterende sneeuwfoto's zijn dit. En jaaaaaa......weet het nog als de dag van gisteren de sneeuw in 2005, wij wonen ook in het noorden en hier lag 52 centimeter sneeuw. Er hing een speciale sfeer in het dorp en niemand kon naar zijn werk, het was echt bijzonder mooi allemaal. Er hingen hier ijspegels aan het huis van wel 9 centimeter doorsnee en meer dan een meter lang. Heb daar ook natuurlijk de nodige foto's van en ga ze misschien wel eens in een post laten zien. Wie weet, krijgen we komende winter weer zo'n heerlijk sneeuwfeest, van mij mag het.
Groetjes Josephine