vrijdag 26 februari 2010

Hebbes!!!

Vorige week heb ik de hele week gezocht naar een oud kanten kleedje. Mijn hemel, wat word ik daar woest van zeg, het bleef maar door mijn hoofd malen, het dienblad waar het op moest, was gauw gevonden, maar waar o waar was nu dat kleedje……  Ik vond wel een mooi oud kussensloopje, waar ik vroeger met mijn babyhoofdje op lag te dutten. Dus dat eerst maar mee naar beneden genomen, had ik toch wat!

blogfoto09

Ik heb het gelegd op het (pas gekochte) supergrote dienblad op de eettafel. Met wat andere zaken geprobeerd er een leuk hoekje van te maken.

blogfoto07

Vinden jullie de kleuren van deze foto niet prachtig? En ik heb er helemaal niks aan gedaan. Het is een vrij donkere hoek van de woonkamer, en ik wilde niet flitsen, dus het statief gebruikt.

Heb ook nog wat spulletjes van JdA bij de Old Stuff Shop besteld, waarvan ook meteen maar even wat kiekjes gemaakt, ik was tenslotte toch met dat statief in de weer:

blogfoto10

Foto hierboven is de schouw. De krans heb ik laten maken toen we de haard met schouw kregen, al een jaar of vier geleden. Ik blijf em prachtig vinden. In het begin werden we, zodra de haard aanging, bekogeld met eikels, die in de krans verwerkt zaten, ze vielen dan naar beneden op het marmer van de schouw, en werden vervolgens gelanceerd richting de bank, er tegenover……. De P en het ieniemienie kandelaartje had ik dus besteld. P is de voorletter van mijn lief, de T is nog in bestelling.

blogfoto11 

Ook deze kandelaar is van JdA, een wat groter exemplaar dan die op de schouw.

Om nog even terug te komen op HET kanten kleedje, ik heb het gevonden! Wilde woensdag even wat lapjes (die ik bewaar in een plastic opbergdoos in een kast in de garage) opruimen, en wat liep mij daar zo ongeveer in de handen toen ik de box opendeed: juist, HET KLEEDJE. Nu verwachten jullie er natuurlijk heel wat van, dus het kan eigenlijk alleen maar tegenvallen, maar ik vond het nog steeds heel mooi, vooral in combinatie met dat oude dienblad (dienblad en kleedje zijn van de oma van P. geweest). Ik had ook al helemaal bedacht wat ik ermee wilde, namelijk mijn oude weckpotten erop zetten, met wat lichtjes ertussen. Zie hier het resultaat:

blogfoto05 

En voor de liefhebbers even een close-upje:

blogfoto08

Rest mij nog jullie allemaal een heel fijn weekend te wensen.

Het regent en wapperdewaait hier op het moment dat het een lieve lust is, maar vandaag zag ik onze huismerel zijn eerste bad nemen in het ontdooide badwater van het vogelbad, en onze vissen in de vijver lieten vanochtend in grote getale hun oranje neusjes weer zien, dus dames, het komt goed: SPRING IS COMING!!!!

Dag, tot gauw, lieve groet, Tineke

18 opmerkingen:

  1. Hoi Tineke, moest even lachen toen ik begon te lezen , heel herkenbaar voor mij, als je iets zoekt en het niet kan vinden, kan daar ook razend om worden. Zelfs als is het niet echt belangrijk dan moet ik het vinden, hihi. Maar jij hebt gelukkig dat fraaie kleedje weer gevoden. Het is erg mooi en staat heel leuk zo op het blad met lichtjes en verzameling weckpotjes. Die donkere foto's zijn heel apart geworden. Als je het bewust zo zou willen hebben dan lukt dat niet zo snel, maar bij kwam het gewoon zo tot stand, prachtig.

    Wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O gut wat een herkenning.. weten dat het ergens moet zijn, maar het niet kunnen vinden, zo frustrerend! Maar gelukkig hij is terecht! En wat staat dat lief en stoer zo met de weckpotten erop! Leuk om zo wat familiegeschiedenis in huis te hebben! Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Tineke,

    Wat heb je een leuke aankopen gedaan, dat ziet er sfeervol uit. Zo'n letter overweeg ik ook nog, ik zit te denken aan H & L, mijn blogletters. En gelukkig maar dat je het kanten kleedje hebt gevonden, het was totaal geen tegenvaller hoor...ik vind het juist een prachtige foto met de sfeerlichtjes er op!

    Geniet van dit alles en ik wens jou ook een heel fijn weekend...enne...wat heerlijk dat de lente er aan komt!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch fijn dat opruimen dat resultaat heeft he!!! Zo zie je maar weer wat een schatten wij eigenlijk in huis hebben soms vergeet je het alleen even.
    Vind je foto's inderdaad heel sfeervol.
    Wens je een fijn weekend,
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dat ken ik op den duur zie je het overal voor je. Het is de kunst om dan niet overal een puinhoopje te maken. Prachtige foto's

    Fijn weekend, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi Tineke, wat een gezellig blogje; het is nét of zit ik bij je op de bank :-)
    Tja, als je eenmaal iets in je hoofd heb, dan heb je geen rust voordat het gevonden is. Je hebt weer gezellige hoekjes gemaakt, het kleedje van 'beppe' op het oude dienblad is een prachtige combinatie geworden met het glaswerk. Letters zijn altijd leuk, overal.
    De lente komt er zeker, hier hadden we vanmorgen een ietsiepietsie zon én zingende vogels, dus het duurt echt niet lang meer en dan kunnen we weer heerlijk de tuin in. Het valt me trouwens niet tegen dat je vissen zich nog laten zien, had toch bijna verwacht dat ze waren doodgevroren, nou gelukkig maar!!
    Jullie ook een fijn weekend, geniet ervan.
    Groetjes,
    Anita xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig kleedje heb je gevonden, de detailfoto is echt prachtig. Het ziet er sfeervol uit bij jullie.
    Fijn weekend!
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Tineke, wat een geluk dat je het kleedje in de garage vond, het staat prachtig op het oude dienblad en mooi met al die weckpotten, leuk om er straks wat hooi en kwarteleitjes in te doen misschien. Ook je aan spulletjes van JDL zijn prachtig, ik hou wel van die letters en de krans staat ook prachtig boven de schouw.
    Ik heb genoten van je mooie foto's en sfeerhoekjes.
    Fijn weekend en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou gelukkig heb je het dan toch nog gevonden. Leuke foto's en mooie kandelaar. En ook hier heb ik de vogels al in bad zien gaan. Op het platte dak van de keuken blijft wat water staan en vanaf de slaapkamer heb ik dan een mooi uitzicht op die badderende vogels.

    fijn weekend,
    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh haha wapperdewaait,wat een geweldig woord,oke nu naar je foto`s,prachtig gedaan en wat een gave hoekjes en spulletjes,JDL is zo super en ben helemaal verliefd op de weckpotjes,dat wil ik ook nog graag,ahum kan beter tikken,wat niet,haha dan ben ik sneller klaar en het kanten kleedje is een schatje en jippie van mij mag het zo snel mogelijk lente worden,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo

    Bedankt voor het leuke berichtje op mijn blog.........en dat je me volgt !

    Leuk hoor je spulletjes van jdl.erg mooi !

    Ik ga nu ook nog even nieuwe spullen in de webwinkel zetten er komt dinsdag weer nieuwe jdl dingen binnen dus heb wel weer wat te doen.......kom gauw nog eens langs .en ga jouw ook volgen hoor! gezellig !! groetjes fijn weekend Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Tineke,
    heel hartelijk dank voor je sympathieke berichtjes en bezoekjes elke keer weer! Ik waardeer het ten zeerste als iemand even een teken van leven geeft bij een bezoek op mijn blog... :)
    Die opengewerkte stukjes in je kanten kleedje zijn erg mooi. Ik hou er van; heb een paar Richelieu-tafelkleden die ook zo mooi zijn. Tot gauw en een fijne zondag, hartelijke groet,
    Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Tineke,

    wat een leuk verhaal over dat kleedje. Je hebt er mooie foto's van gemaakt. Dank je voor je leuke berichtje en geniet lekker van de zondag!
    groetjes van Jayne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat herkenbaar, dat rusteloze zoeken naar iets wat je maar niet kunt vinden. En dan de blijdschap als het terecht is. Je zoektocht was de moeite waard, het is een prachtig kleedje. Gezellige hoekjes zijn het weer, met je nieuwe aanwinsten. Hier ook veel wind en regen helaas. Fijne zondag, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een echte super-trouvaille. Mooi! Met vriendelijke groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat een lief kleedje zeg. Daar is echt met liefde aan gewerkt dat zie je zo........
    Om van te genieten.
    Wens je een fijne avond en laat de lente maar komen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb even lekker zitten genieten van je Post, eerst woest worden omdat je een lief oud kleedje niet kan vinden, vervolgens bekogeld worden door eikels (wat een mop he hihi)
    en uiteindelijk toch nog lekker genieten van de visjes en de huismerel :-)
    vind je spulletjes prachtig, even als je mooie foto's ervan
    lieve groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk aankopen, oooh en als je eenmaal begint met fotograveren, dan wil je ook alles vastleggen! Heerlijk!

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen