Hallo allemaal, daar ben ik weer, na een paar hele drukke weken, eerst in huis en daarna in de tuin.
Eerst hebben we het project vloer gehad, nou ik kan jullie vertellen, dat was niet zo maar wat. Wij hebben destijds besloten om de houten vloer ook in de slaap- en badkamer te leggen, en dat hebben we nu geweten! Maar goed, het is weer achter de rug, en de vloer ziet er weer uit als nieuw! Bijkomend voordeel: mijn huis is nog nooit zo schoon geweest, ha ha!
Vorige week was mijn lief vrij, en zijn we in de tuin aan de slag gegaan, want de vijver was lek. Gelukkig zat het lek bovenin, want het waterpeil zakte niet verder dan zo´n 25 centimeter onder de rand. Dus de hele randbeplanting eruit, en zoeken……. ´t Ging vrij snel, P. had al gauw twee kleine gaatjes gevonden, en toen, als klap op de vuurpijl, een scheur van wel 10 centimeter, waar de wortels van een plant dwars door de folie heen gegroeid waren. Flink wat planten verwijderd, jullie begrijpen, die lelijke graver komt niet terug, en wat nieuwe randbeplanting erin en……het ziet er naar uit dat het gelukt is. Heb wel een paar leuke foto´s gemaakt. Hebben jullie wel eens een albino-goudvis gezien???? Nou, wij hebben er een, kijk maar: (de foto´s van in de vijver zijn niet helemaal top, want genomen op een moment waarop P. druk aan het wroeten was, maar ik wilde ze jullie toch niet onthouden)
Ook had ik tijdens de werkzaamheden even een goed gesprek met kikkermans:
Ook heb ik tussen de bedrijven door nog wat zonnestralen gevangen in de tuin:
Onze leilindes bij zonsondergang:
Close-upje van de bloeiende judaspenning:
Lindeboom, van onder af genomen:
En tot slot nog even ons liefdeskoppel Donald en Katrien:
Wat glanst ie mooi he, hij heeft zich duidelijk helemaal mooi gemaakt voor vrouwlief! Ze zijn echt hartstikke tam, dus we hebben ernstig het gevoel dat er in de buurt een nest zit….
Ik beloof jullie dat ik vanaf nu ook weer reacties bij jullie ga achterlaten, en ik kom snel terug met meer tuinfoto´s , dus….. tot gauw, lieve groetjes, Tineke
Fijn dat je er weer bent. Wij moeten ook de vloer gaan doen...maar stellen het al een tijdje uit, je begrijpt wel waarom. Je tuinfoto's zijn prachtig. Ik heb een give away dus kom even langs als je zin hebt, groetjes Jolanda
BeantwoordenVerwijderenSuper leuk!! ik heb de partner voor je albinootje in de vijver!!
BeantwoordenVerwijderenWat zouden ze mooie kinderen krijgen.
Zo te zien heb je een giga grote tuin!!
wat mooi die leibomen
Fijn dat ik even met je mee mag genieten
Ik zou zeggen geniet er nog even van en een hele fijne week
Yolanda
Prachtige foto's Tineke! Fijn dat het zware werk weer achter de rug is. Wat een bijzondere goudvis en wij hebben ook een kikker met zo'n spits snoetje! Een hele zonnige week gewenst, groetjes Anja
BeantwoordenVerwijderenGezellig dat je er weer bent Tineke...vond het al te lang duren hi hi! Maar je bent druk geweest, fijn dat dat nu achter de rug is en dat je kunt genieten van een mooie vloer en een goed werkende vijver!
BeantwoordenVerwijderenWat laat je ons mooie foto's zien...die van de judaspenning vind ik helemaal geweldig...ik kan zo genieten van close-up foto's van de natuur!
Een fijne week gewenst! Lieve groetjes, Ingrid
Hoi Tineke......leuk dat je erweer bent !!!
BeantwoordenVerwijderenmooie tuin heb je zeg en groot ook denk ik !! zo leuk overal die tuinfoto's op de bloggen !! ik kan daar zo van genieten !! bedankt !!
Fijne week weer...............lieve groetjes Ria
Wat een prachtige rij leilindes heb je daar Tineke. En de judaspenning mmmm genieten hoor. Moet een goed gevoel zijn dat de vloer nu eindelijk klaar is, of staat er alweer een nieuwe klus te wachten?
BeantwoordenVerwijderenFijne week!
Karin
Hoi Tineke,
BeantwoordenVerwijderenWat een klussen heb jij achter de rug! Lekker dat je vloer weer is gedaan.
Mooie foto's van je tuin!
Groetjes
Almay
Schitterend zeg wat een mooie foto's. Zo'n goudvis heb ik nog nooit gezien, wij hebben ook een vijver zal er ook es wat foto's van maken, fijne dag nog, groetjes Stina
BeantwoordenVerwijderenIk ben gek op je leilindes...
BeantwoordenVerwijderenWe zitten achter onze tuin tegen een loods aan te kijken, en we vroegen ons af of leilindes hoog genoeg zouden worden om dat lelijke uitzicht weg te werken... zo te zien lukt dat aardig.
Ik wens je een fijne dag,
groetjes Jacqie
Hallo Tineke,
BeantwoordenVerwijderenbedankt voor je bezoekje aan mijn blog , ik kan me voorstellen dat je het even niet snapt , dat hadden er meer.
In mijn laatste post staat de uitleg wel , als je die leest dan snap je het vast wel weer .
Prachtige foto's van je tuin trouwens , heb er ook net een paar gemaakt van onze vijver met de vissen goed te zien , heerlijk is dat waterleven om naar te kijken hè...........
nou fijne week verder , groetjes Gea
Fijn dat je er weer bent met zo'n lekker enthousiaste post! Heel bijzonder die albino-vis, ziet er niet uit eigenlijk hè?! Maar die gewone hollandse eenden heb je wel prachtig op de kiek gezet, je ziet idd dat ie mooi glimt!
BeantwoordenVerwijderenGroeten, Corine(THUIS)
Nou toch even tijd gehad om mooie foto's te maken en te plaatsen. Maar ik ga voor Donald hoor, zo'n mooie foto en een mooi dier.
BeantwoordenVerwijderenEn fijn dat de grootste klussen gedaan zijn, en je weer wat rust krijgt.
lieve groet Lia
Ow wat geweldig allemaal en ja als je het druk hebt met andere dingen is toch prima,bloggen is een hobby en geen werk,ik ben erook wat minder,te druk met huis en tuin,mooi je albino visje en kikkermans haha,fijne avond,lieve groet Joke.
BeantwoordenVerwijderenHoi Tineke, ik las al een berichtje van je op mijn post en dacht al gelukkig is ze weer terug. Wat een werk dan zo'n vloer, maar je heb wel eer van je werk. Ik heb toch zo genoten van je prachtige tuinfoto's, die Leilindes...tja daar zijn de mijne nog niets bij haha en ik heb er maar twee, we hebben een kleine voor en achtertuin.
BeantwoordenVerwijderenFijne week.
Lieve groet, Mea
Fijn dat je even langskwam ... én ons laat genieten van je prachtige foto's. Groetjes, @nne
BeantwoordenVerwijderenhallo Tineke
BeantwoordenVerwijderenBedankt voor je mailtje
Ja, ik moet het ook nog afwachten wat het
wordt met Toby onze kater
wordt vervolgd...
mooie foto's heb je, zeg !
Groetjes Manja
Brocante de Knotwilg
Fijn dat de vloer weer klaar is en je weer kunt bloggen. Mooie foto's, de judaspenning staat er prachtig op.
BeantwoordenVerwijderenBen benieuwd of er straks ook kleine eendekuikentjes rondlopen bij jullie.
Groetjes Renny
Hoi Tineke, gezellig dat je er weer bent, en dat de grote klus voorbij is. Je vijver foto's vind ik juist van grote schoonheid. mooi een albino goudvies. En wat een BEAUTIE'S van tuinfoto's heb je genoemen, ecnt genieten. Prachtig zijn Donald en Katrien, mooi hé omdat van zo dichtbij tekunnen bekijken...
BeantwoordenVerwijderenHeerlijke week gewenst,
Lieve groet, Josephine