zaterdag 15 januari 2011

soepsleven

Ja ja, binnen een week alweer een postje van mij…… Een kleintje maar deze keer, maar wilde jullie even mijn verzamelingetje soepsleven tonen. Drie ervan heb ik voor een spiegel hangen, met waxinelichtjes erin. Tot gistermiddag……ik had een potje witte druifjes gekocht, een gedeelte ervan in mijn kleine zinken potjes gezet, maar ik hield nog drie bolletjes over. Dus ik dacht, ik doe gek, ik zet ze in een van de soepsleven. En ik moet zeggen, het resultaat bevalt me wel. Ze zijn nog wat ieniemienie, moeten nog groeien, als ze in bloei staan laat ik ze nog wel een keertje zien!

blog052

blog053 

Ik zie ineens wel op de onderste foto dat door dat kaarsjes branden de spiegel gruwelijk vies is, dus daar ga ik nu eerst even wat aan doen! Maar het staat leuk, toch?

Een heel fijn weekend, en tot een volgende keer maar weer,

lieve groet,

 

Tineke

 

34 opmerkingen:

  1. Hoi Tineke,

    Niet gewoon leuk maar KEI LEUK!! Wat een goed idee zeg...geniet van dit ontluikende voorjaar!

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het geweldig,haha heb ik weer wat voor op mijn lijstje,want zoiets wil ik ook wel in mijn keuken hebben hangen,schitterend!fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Huh...dacht ik inderdaad...is Tineke er al weer hi hi? Je neemt je voornemen om vaker te posten gelukkig heel serieus en daar ben ik erg blij om! Dit is een super leuk idee zeg...wat staat dat gezellig!! Helaas heb ik in de keuken geen plekkie om het na te apen, ja...alleen ergens hoog boven in maar daar ziet niemand er wat van.

    En eh...ga zo door hè ha ha...dus tot gauw! Fijn weekend! Lieve groeten, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij mag elke dag posten hoor....dit is toch gewoonweg een feestje....!!!
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo dat staat echt geweldig.
    zo lief die kaarsjes ook.
    een hele fijne avond .
    lieve groetjes margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat had jij een goed idee, staat heel leuk zo!!

    Fijne avond nog groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat inderdaad heel leuk maar... wat zijn soepsleven eigenlijk???
    Ben nog ff gaan terugkijken en het zijn pollepels!!!! Nu vind ik het helemaal geweldig!!!
    Dacht eerst dat het een soort kleine potjes waren maar het zijn HANGENDE pollepels, echt een fantastisch idee!!!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh Tineke wat heb je dat leuk bedacht:)
    en het staat zo gezellig!!

    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Tineke,

    Ja leuk zeg !! een klein tuintje aan je slevenrekje Superrr.
    Hang um niet per ongelijk in de soep hé!!

    Fijn weekend.

    lieve groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is zeker leuk! Erg leuk idee!!

    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg leuk !!!!

    gezellige avond ,groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk idee.....en de spiegel weer schoon ???....liefs van mij......xxxx.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou Tineke wat ziet dat er leuk en gezellig uit zeg. Toen ik de titel las werd ik nieuwsgierig! Nou echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank voor je lieve bericht en je compliment!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk weer van je te horen Tineke. Dit weer is vast niet zo goed voor jouw gezondheid. Ik vind de bolletjes en kaarsjes in je soepsleven geweldig! Prachtige post over je vader trouwens, dat waren nog eens winters. Fijn weekend gewenst, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha..soeps-leven...ik kon me er niks bij voorstellen, maar het zijn soeplepels :)Ik brak het woord verkeerd af, want ja, sleven..dat kende ik niet.
    Is zeker fries ?!
    Wel een heel leuk idee! Ik heb ook net witte druifjes in huis gehaald. Helaas was het vandaag te somber om ze mooi te fotograferen..
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Tineke,
    Wat staat dat ontzettend leuk zeg! Ik vind het een geweldig idee en vind het erg leuk om ze ook nog eens in bloei te zien staan.
    Fijne avond verder,
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik moest even 3x de titel van je blog lezen en vroeg me zo af waar het over zou gaan ... en wat zijn je leuk zo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. LIEVE TÍÍÍÍÍEENNEEEKEEE, hoor je me ik gil het uit naar je wat heb ik je gemist!!
    Eindelijk kan ik je blog weer lezen en na het lezen van je lieve reactie meteen gesneld naar je!
    En ooohhh en aaaahhh, jeetje Tineke wat is het allemaal mooi bij je!
    Zie een hele nieuwe "lay-out", GEWELDIG en je posten zijn té gek!
    Leuk hé zo die soeplepels, met de Kerst had ik ook soeplepels en vergietjes hangend aan de wildkroon gehangen met waxinelichtjes en hyacintjes, mmmmmmm.
    Alsof ik thuiskom bij jou, en kom morgenochtend in je keuken van een paar posten terug even koffie drinken, wat GEZELLIG!!! Alles heerlijk in me op nemen....
    En we gaan absoluut samen genieten van de eerste lenteprikkels morgen ok?
    Hele dikke zoen en omhelzing van mij voor al dit gemis bij jou, Cin x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat super leuk gedaan zeg! Fijne zondag, liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat staat dat prachtig Tineke, een leuk idee. Ik vul mijn soeplepel ook zo af en toe met iets behalve soep hihi.
    Ach....en het ziet er zo leuk uit dat ik geen tijd heb gehad om naar je spiegel te kijken, maar nu je het zegt ;)......hihihi.
    Fijne zondag en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben zo onder de indruk van de soeplepels met witte druifjes, dat dat van de spiegel totaal niet was opgevallen. En nog steeds niet als ik er naar kijk.Wat een leuk idee, die bloemmetjes erin, en wat zal het straks nog mooier zijn als ze in bloei staan.
    Heel mooi gedaan.
    Fijne zondag gewenst, groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk...!!! en jij noemt 'pollepels' soepsleven? had ik ook nog nooit van gehoord.

    Wat een geweldig vonst zo, je kan toch eigenlijk wel ALLES gebruiken om bolletjes in te planten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een originele wijze van bolletjes planten.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  25. dit staat leuk en wat een leuk idee om de bolletjes met een klein beetje spagnum erin te zetten, wat een leuke naam heb jij voor een sopelepel een soepsleven, liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Soepsleven????...nog nooit van gehoord. Ik dacht eerst dat je een spelfout had gemaakt en een verhaaltje over een mindere periode in je leven wilde vertellen, dat je een soepleven had....haha....blond hè...
    Maar het ziet er prachtig uit, helemaal moi aussi...lentekriebels en al, en niet in de soep...
    Warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel lief de bolletjes zo in de soepsleef. Je brengt me weer op ideeen Tineke.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat heb je leuk gedaan. Ziet er mooi uit.
    Fijne zondag nog.
    Groetjes, Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  29. |Hey lieve Tineke,
    Wat een enig idee om daar bolletjes in te doen, en zeker de combinatie met een lichtje erbij...geweldig gewoon!
    Hoe gaat het met je?
    Ik wil je bij deze nog alle goeds toewensen voor dit nieuwe jaar dat voor ons ligt!
    Lieve groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Creatief gevonden! Misschien ook iets voor mij, ik hou niet van koken, dus voorjaarsbollen in de soepsleef, haha, helemaal mijn ding ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik moest wel even glimlachen om je berichtje hihi......ben jij soms een zus die ik nog niet ken hihi. Kroontjesveer, inktpotje en roosjes......we hebben wat gemeen samen Tineke.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  32. DIT VIND IK EEN MOOIE BLOGPOST VAN JOU!!

    MOOI HOOR!!


    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hihihi, die Tineke, doe jij maar vaker eens gek zeg, ik vind het helemaal TOP!!! Het staat super zo voor de spiegel en die bewalmde spiegel hoort daar gewoon bij vind ik.
    Heerlijk hé al die spontane ideetjes en uit jou schrijven proef ik je enthousiasme, heel erg leuk!

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heerlijk vrolijk logje....kan ik goed gebruiken om vandaag m'n eigen bolletje wat op te vrolijken!!!

    Enne.....waarom die spiegel poetsen;-)
    weet je dat spiegels waar ''het weer'' inzit en niet meer helder zijn in de brocante verkoop het duurste prijskaartje hebben...

    Dank voor het delen!
    Liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen