dinsdag 23 maart 2010

Lente…….

Net als velen van jullie ben ook ik druk in de tuin bezig. En ik geniet volop van dit prachtige lenteweer, het is heerlijk om buiten te zijn. En dat is maar goed ook, want er is ontzettend veel te doen. Koning winter heeft flinke klappen uitgedeeld, tenminste in onze tuin wel. Mijn grote maagdenpalm zag er erg slecht uit, hele stukken waren gewoon afgestorven, dus ik ben maar heel rigoureus aan het knippen geslagen. En dan zie je al snel dat er allemaal weer nieuwe punten uit de grond komen, en dat maakt het leed een stuk minder groot. Ook de hortensia´s hebben behoorlijke schade opgelopen, heb een aantal echt helemaal terug moeten knippen, helaas. Ik denk dat ik nu ongeveer een derde deel van de  tuin klaar heb, dus wat mij betreft mag dit mooie weer nog wel even blijven. Het gaat allemaal langzaam, want ik heb qua mobiliteit toch wel weer veel in moeten leveren deze winter, vooral waar het mijn handen betreft. Maar ik geniet er nog zo van, dat ik de extra last er graag voor over heb.

Vorige week kocht ik een paar grote struisvogeleieren, met de bedoeling  ze te halveren, zodat er een pol witte druifjes in kon. Maar mijn hemel, wat zijn die dingen hard zeg, dus uiteindelijk heel voorzichtig op het aanrechtblad getikt, en ja, toen kwam er beweging in. Dit is het resultaat:

 blogfoto27

Ook nog wat kippeneieren op dezelfde manier gevuld, maar daarvoor heb ik de polletjes uit elkaar gehaald, en een paar losse bolletjes er in gedaan:

blogfoto28

Dit is een nieuwe soort wit druifje, de white magic, die opvalt omdat het blad wat korter blijft, waardoor je de bloemetjes veel beter ziet.

Ook heb ik nog wat detailfoto´s van wilgenkatjes en  en krul wilg gemaakt, die ik tijdens de grote snoeibeurt van de tuinman gered had:

blogfoto21

blogfoto24

En dan nog wat……jullie weten natuurlijk al dat er een heks in mijn tuin woont, er zit een trol in een boom, maar dit weekend ontdekte ik dat er ook elfjes moeten zijn, kijk maar:
blogfoto26

Is het niet prachtig, ik stond naar P. te gillen om mijn fototoestel, maar die hoorde me niet en de enige die reageerde was de buurman, die dacht dat ik in grote nood verkeerde…..

Ik heb mijn fototoestel op het moment steeds in de aanslag, dus ik kan wel blijven plaatsen, want ik heb er veel gemaakt. Tot slot nog even een helleborus, die heel stoer haar tere kopje boven de klimop uitsteekt:

helleborus

Oh ja, en deze ook nog even: ik had een grote bak plaat mos gekocht, en kijk nou toch eens wat daar in groeide:

image22

Leuk toch… de mevrouw van de winkel waar ik het kocht en ik hebben er even samen in aanbidding boven gestaan. En ik prijs mezelf gelukkig dat ik van zulke kleine verrassingen kan genieten…..

Tot een volgende keer, lieve groetjes, Tineke

 

20 opmerkingen:

  1. hoi Tineke

    wat een ontzettend leuk idee zeg die eieren met de witte druifjes erin.
    Het kan niet meer stuk met al dit mooie weer is het wel genieten geblazen.
    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Tineke

    Ooh meid wat zijn dat toch weer prachtige foto's
    Hoe krijg je toch die mooie sfeer te pakken?
    Ik vind dat toch zo knap!
    en dat spiegelbeeld helemaal mooi o ik kan nog wel uren door zwijmelen maar ik ga snel weer even kijken hoor
    een hele fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke post Tineke, daar krijg ik echt nooit genoeg van. Je bent dus behoorlijk druk bezig geweest in de tuin, wat een werk altijd hé maar een heerlijke bezigheid. Zonde de hortensia''s hier ook twee struiken bijna dood, moet ik ook helemaal afknippen en dan hopen dat het eens weer tot bloei komt, jammer hoor. Wat heb je dat leuk gedaan met de struisvogel eieren, en wat een apart soort druifje is dat, had er nog nooit van gehoord, in de gewone eitjes staat het ook heel schattig. En erg fraaie foto's van de ontluikende tuin, de natuur doet echt zijn best. Mooi ook de helleborus, en wat een giller zeg, elfjes in de boom, om gelukkig van te worden als je dat allemaal tegen komt. Heb genoten van je post Tineke...

    Fijne avond veder,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Tineke dat zijn mooie woorden die laatste......geluk zit hem in de kleine dingen van het leven hoor..zo heb ik erg genoten van je verhaal over de bloemetjes en plantjes..................voor mij mijn dagelijkse werk...............en om dan te lezen hoe een ander er mee omgaat superrr vind ik dat,bedankt dat ik mee mocht genieten fijne dag morgen in de tuin............en verder lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Tineke,

    Ik weet niet of het goed ging met het bericht, dus nog een keer proberen,

    Wat mooi de foto met de katjes, de kleine grijze muisjes op een tak. Dat ook jij zo kan genieten van alles wat left, groeit en bloeit in de natuur. Dat heb ik nu ook. Gaat het nu goed met je?
    Ook ik ken Lyndensteyn, onze zoon is hier een lange tijd op school geweest, een fijne school.

    De tas hangt bij Kiezel, een antiekzaakje met leuke woonartikelen. Je vindt hem op de hoek iets voorbij Prinsheerlijck, vanaf Lyndensteyn.
    Uiteraard in de Hoofdstraat.

    Graag tot schrijfs, de groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lovely, thanks for sharing! ~ ~ Becky

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke post Tineke. Wat is het weer heerlijk om buiten bezig te zijn hè. Ik heb wel niet zo'n grote tuin maar het genieten is er niet minder om. Prachtig de witte Druifjes in de eieren en wat heb je schitterende close-ups genomen van de katjes en de kronkelwilg.
    Vandaag wordt weer een mooie dag, ik ga zo het beddengoed buiten hangen en ook weer lekker rommelen in de tuin.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nice!! heb genoten van je post. Hoop trouwens dat je weer helemaal opgeknapt bent.
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haai Tineke,
    nou vandaag wordt het vast weer een heerlijke dag in de tuin! Ik hoop dat je je fototoestel bij de hand houdt (ook voor buurman, haha, wat zal die geschrokken zijn van je gegil!) dan zien we binnenkort de foto's wel weer op je blog.
    Je struisvogeleieren worden al volop geroemd hierboven, en terecht, ze zijn ook echt heeeeel mooi.
    Zullen wij voor volgende week vrijdag afspreken, komt me even beter uit (tenzij je het vervelend vindt dat de meiden thuis zijn ivm Goede Vrijdag). We mailen nog wel even.
    Fijne dag vandaag en kalm aan hoor! Stel je voor dat je niets meer te doen had in die heerlijke tuin van je!!
    Lieve groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig die katjes foto! Zo simpel kan het zijn he.
    groetjes en een fijne dag, maar kan dat fout gaan.
    Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gezellig om weer even bij je langs te komen en dan ook nog zo'n heerlijke tuinpost, Tineke! Wat goed van je dat je ondanks lichamelijke ongemakken toch zo weet te genieten van de natuur en andere dingen in het leven!

    Gisteren ben ik ook lekker bezig geweest in de tuin. Hier valt de schade nog wel mee, ik zie gelukkig niet veel dat de winter niet heeft overleefd. Vandaag ga ik heerlijk verder genieten want het wordt nog een prachtige dag!

    Een fijne lentedag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk, bedankt dat ik tijdens mijn "ochtendbakske" mocht genieten van jouw prachtige sfeerfoto's. Ziet er geweldig uit. Geniet van de dag!
    Liefs, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi foto's en close-ups heb je gemaakt, ik blijf ernaar kijken. Wat zijn die witte druifjes schattig he, ik heb ze ook. Geniet ervan, groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo is het maar net Tineke....genieten van dit moois en het zien en voelen dat is echt rijkdom hoor.....daar kan miljoen tegenop....
    Mooi die witte druiven......
    Fijne middag

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Tineke,wat heb ik zitten genieten van je post,heerlijk werken in de tuin en van alles ondekken,dank je wel voor je gezellige reactie op mijn tuinblog,de grote eieren en kleintjes vind ik zo super,ik heb er pas 1 van een collega gekregen met een touwtje erdoor,lag zomaar in mijn tuin toen ik uit mijn werk kwam,witte druifjes zijn toppertjes vind ik,je andere tuinfoto`s zijn ook prachtig,helaas komen mijn tuinplannen een poosje stil te staan vanwege finaciele tegenslagen,maar ik geniet van wat ik heb en van de tuinfoto`s op de blogs,zoals hier bij jou,wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een heerlijk tuinberichtje is dit zeg. En de eieren zijn echt geweldig met de witte druifjes erin, zulke schatjes. Bedankt voor de inspiratie, heb er van genoten.
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Tineke,

    Zie net pas je blog, toevallig heb ik dezelfde druifjes gisteren gekocht moet ik nog iets mee doen. Had ook al zere armen/handen van het rozen snoeien. Elke dag maar iets doen. Ga zo weer verder, morgen regen hoorde ik.

    Fijne dag,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Tineke, wat een heerlijke lentepost. Heerlijk hè, met dit weer buiten bezig zijn, gewoon lekker genieten in je eigen tempo. Ik moet ook nog een groot gedeelte wieden. Als ik daar mee klaar ben, kan ik waarschijnlijk weer van voor af aan beginnen :-) Wat een leuk idee met je "gevulde" eieren! En ik vind de foto van de katjes echt supermooi. Ik hoop dat het probleem met jullie vijver snel is opgelost, veel tuinplezier gewenst, lieve groet Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Tineke,

    Kom via via op je blog terecht, wat een mooie foto's heb je gemaakt zeg.
    Toevallig heb ik ook witte druifjes gebruikt in mijn laatste post op m'n blog.
    Ze zijn zo schattig hé?
    Ik werk zelf in een bloemenwinkel dus kan me heerlijk uitleven met bloemen en planten.

    Ik ga je volgen!
    Fijne zondag.

    groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schatjes die eieren gevuld met witte druifjes

    Ik wil je ook even bedanken voor de lieve berichtjes die je vaak achter laat op mijn Blog, het is zo leuk om die te krijgen en te weten dat een ander het ook leuk vindt

    Hele gezellige Paasdagen

    Lieve groet,
    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen