donderdag 9 september 2010

Eindelijk!!!!!

Hallo lieve blogdames, daar is ze weer hoor, bijna met het schaamrood op de kaken omdat ik zo verschrikkelijk lang niks van me heb laten horen. Ben de laatste weken wel al weer druk aan het reageren, maar een post schrijven zat er nog niet in.  En waarom niet??? Ik weet het niet, weinig inspiratie, veel piekerpeinzerijtjes in mijn hoofd over van alles en nog wat en dan komt het er soms gewoon even niet van.  Ik hoop maar dat jullie de weg naar mijn blog nog weten te vinden.
Heb deze zomer wel veel lieve reacties van jullie gehad, met vragen of het wel goed met me ging.....
Heel veel dank daarvoor, vooral als je een beetje putterig bent, doet dat een mens goed! Onderstaande foto is voor jullie:
















Heb veel tijd in de tuin doorgebracht, want als rommelend en onkruid wiedend en vegend kan ik altijd heel goed nadenken. En stof tot nadenken had ik genoeg: dat eeuwige heilige MOETEN van mij, ik word doodmoe van mezelf. De luikjes zijn
's ochtends nog niet open, of daar begint het alweer, wat MOET ik vandaag allemaal doen. En ik weet dat het niet goed voor me is, maar ik krijg het er op de een of andere manier niet uit, grrrrrrr. En dan al die verplichtingen die een mens soms heeft, hebben jullie daar nou nooit genoeg van?  Ik heb gewoon niet altijd zin in verjaardagen, feestjes en aanverwante artikelen....... Ik merk gewoon dat ik me het fijnst voel als ik gewoon wat rond kan lummelen in mijn eigen huisje en tuintje, is dat gek???? En hoe ouder ik word, des te huismusseriger ik word!
Maarrrrrr, denk nou niet dat ik hier de hele tijd alleen maar zit putterig te zijn hoor, wat mij betreft was het een prachtige zomer (jaaa, ik weet het, volgens sommigen was er te weinig zon en te veel regen), op die twee weken in juni na niet te warm, dus wat mij betreft helemaal top. Wij hebben (op een weekje in juni na) nog geen vakantie gehad, maar wat in het vat zit verzuurt niet, en we hebben eind september/begin oktober nog twee weken te goed. Heerlijk, even lekker samen thuis, af en toe een dagje er op uit, ik verheug me er op!
Naast veel in de tuin te hebben gebivakkeerd, ben ik de laatste weken ook binnen actief geweest. Vorige week de kleedkamer (als je het zo mag noemen, want zo groot is het niet) een metamorfose gegeven. Daarvan krijgen jullie in een volgende post foto's.
Voor nu nog maar even wat tuinplaatjes:

<> 
<><>
Mijn zinkhoekje



De tuintafel, zoals deze nu gedecoreerd is met lampenpoetsers
(vind ik altijd wel een mooie overgang van de zomer naar de herfst)
De hortensiastruik met de blauwe bloemen die zo prachtig
verkleuren naar een beetje grijsachtige tint
Hij had dit jaar helaas maar een stuk of zes bloemen,
die inmiddels verwerkt zijn in een guirlande voor op de schouw


close-upje van een lampenpoetser met de
regendruppeltjes er nog aan hangend

En dan tot slot nog even dit, wat is jullie eerste gedachte als je
onderstaande foto ziet, wat is dit????? Ben benieuwd naar jullie reacties.
Het is oud, heb em jaren geleden eens gekocht in een brocantewinkeltje
en heb em onlangs maar weer eens tevoorschijn gehaald.







Bedankt dat je een bezoek aan mijn blog hebt gebracht en tot een
volgende keer maar weer!
Lieve groet,
Tineke

19 opmerkingen:

  1. Hier nog zo'n huismus! Hier thuis ben ik ook het gelukkigst. Geen verplichtingen, ik heb er een schurfthekel aan. Het is dan ook net alsof ik dit stukje zelf geschreven heb. Begrijp je volkomen, Tineke. Mooie foto's uit de tuin, die schoenenpoetser is prachtig met de druppels.
    En wat betreft de laatste foto, is het een voetenwarmer, kruik? Geen idee....
    Fijne dag, niet teveel piekeren..
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hier nog een huismus.......heerlijk kan er zo van genieten....
    En moeten.....moeten moet je bijna niets gewoon alleen je prioriteiten stellen en dan valt al heel veel af.
    Geniet van het moment is mijn kreet
    Heerlijk weer wat van je te horen en ik geniet van je sfeerbeelden uit je tuin.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Tineke, verplichtingen ik heb er zo'n hekel aan. En ik heb ze dan ook bijna niet. Verjaardagen daar doe ik niet aan mee, alleen als er iets speciaals is. Hoorde vroeger thuis al vaak "Bah ik moet naar een verjaardag" Dus heb na ons trouwen meteen gezegd dat ik ze niet vier en ik zelf ook niet meer ga. Maar voor ouders en kinderen maak ik een uitzondering, en dan wel weer tot de 16. En bij sommige vriendinnen ga ik even een bakkie doen als ik zin heb. En de enige "verplichting" is om de 2 weken op zondag bij mijn schoonma op de koffie. En ik kan me thuis ook heerlijk vermaken en lekker doen waar ik zin in heb.

    Wat de foto betreft geen idee, een soort verwarmer van iets.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. he hallo wat fijn om weer een blogje van je te lezen,ha,ah,verjaardagen en andere verplichtingen doen wij al jaren niet meer aan,ik al helemaal nooit en nu dre door mij ook niet meer,wij gaan en staan wanneer wij het willen en wanneer het ons het beste uitkomt en niet het verplichte gedoe,brrrrrrrrr,moet er niet aan denken.En, door alles wat hier de afgelopen jaren speelt en heeft gespeeld moet er bij ons helemaal niets,is het vandaag niet dan morgen maar.Wij relativeren heel erg en daar voelen wij ons het beste bij.
    Je tuinfoto’s zijn erg mooi en wat de laatste foto betreft zou ik het eerlijk gezegd niet weten.

    lieve gr

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je terug bent! Liefs uit Kreta, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Welkom terug in blogland Tineke...fijn en gezellig dat je er weer bent, maar gelukkig heb ik jou niet al die weken hoeven missen door tussentijds contact!

    Het enige wat je MOET is het moeten er uitgooien! Maar ja...dat is makkelijk gezegd, want er zijn nu eenmaal ook zaken waar je je gewoon niet zomaar aan onttrekken kunt! Maar iets wat je jezelf oplegt, zou je ook meer kunnen spreiden (wat vandaag niet komt, komt morgen wel) zodat het allemaal wat minder onder druk staat.

    De lampenpoetser begint hier ook helemaal uit te lopen met zijn prachtige pluimen, je hebt er een hele mooie foto van gemaakt! En het voorwerp op je foto...het is volgens mij vrij groot, maar verder dan een kruik kom ik ook niet!

    En nu niet zo lang wachten hoor...met je volgende post!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk jij dus ook een huismus. Leuk dat je weer meedoet. Hier ook een huismusje die lekker niks meer moet alleen maar dingen doet die ze leuk vind. Heel fijn hoor ouder worden. Niks moet alles mag.
    Liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Tineke, heerlijk dat er zoveel huismussen zijn, ik ook! Al vind ik op de tuin rommelen ook zalig. Leuk je potten met lampepoetsersgras, ik heb er op de tuin nog geen pluimen in zitten, die zijn wat laat denk ik.
    Heel veel mensen hoor ik over dat ze teveel van zichzelf moeten, het is een goed punt om aan te werken want je doet je zelf zo tekort als je altijd maar door gaat.
    Groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha....lieve Tineke, wat fijn dat je er weer bent en wat een leuke post, ik zou het zelf geschreven kunnen hebben van dat eeuwige moeten en dat het zo fijn is om thuis te zijn. Ik mag ook graag thuis zijn, maar merk wel dat er veel mensen zijn die dat maar vreemd vinden. Gelukkig lees ik hier dat er nog veel meer huismussen zijn. Verjaardagen vieren wij ook al lang niet meer, al ga ik wel naar iedereen toe die het wel leuk vind om te vieren.
    Ik geniet weer van je mooie tuinplaatjes, de tuintafel met de grote potten Lampenpoetsers vind ik prachtig staan.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Tineke,
    Leuk, weer een blogje van je!
    En een hele herkenbare ook, heerlijk om gewoon thuis te zijn en niets te moeten qua afspraken.
    Het moeten van jezelf...tsja..das moeilijk!! Maar ik heb het wel geleerd met vallen en opstaan...al is het nog wel eens moeilijk hoor, dat loslaten! (voor mij qua huishouden, heb darvan veel moeten loslaten, er gaat nu veel meer tijd naar hobby en sociale contacten...en eerlijk, das veel beter toch?)
    Heel veel sterkte ermee, en je mag me altijd mailen hoor ;-))
    Lieve groet, Hilde
    P.s je hebt mooie foto's gemaakt! De lampenpoetser ken ik niet, mooi issie!
    En de onderste foto? Echt geen idee...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha meid wat fijn dat je er weer bent!
    ennuh het komt me bekend voor hoor! hihi ik heb hier ook een huismus thuis. Ach toch fijn als je zo van je eigen vertrouwde plekje kunt genieten!!
    lekker doen!! en weet je het is toch ook heerlijk om thuis te zijn. en je foto's zijn leuk en wat de laatste betreft volgens mij is het een oude plasfles voor heren uit het ziekenhuis. Nou ja leuk istie toch!!!
    fijne week hoor en lekker thuis genieten van alles. Ik ga nu nog even mijn verjaardag verder vieren. Heerlijk even een momentje alleen nu.
    even weer opladen voor 5 uur want dan komen mijn meiden thuis met aanhang en gaat het feest beginnen.
    lieve groetjes Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Genoten van je tuinfoto's! Vervelend hè, dat interne "moet"-knopje. Ik sta ook niet vooraan in de rij voor (sociale) verplichtingen hoor, heb er een gruwelhekel aan en blijven alleen de dingen over waar ik niet onderuit kan.

    Hoop snel weer een blog van je te zien!

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bliid dasto der wer bist hjer! Ik ha dy mist...

    En... dat bloggen komt wel weer,we genieten nu allemaal nog lekker van de nazommer.
    De herfst en winter geven vast nog genoeg uurtjes tijd om weer fanatiek te gaan bloggen met z'n allen.

    groetjes, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Tineke,

    Nou, de verplichtingen hebben wij ook op een heeeeeel laaag pitje staan. Wij houden niet van verplichtingen. We hebben dat de afgelopen jaren heel rustig afgebouwd op een paar uitzonderingen na. En dat piekeren als de ochtend weer begint ken ik hoor, een hele vervelende eigenschap maar ik krijg het er niet uit, rust heb ik pas weer als ik mijn opgedragen taken voor die dag heb gedaan;-). Wat betreft de onderste foto,pfffff ik zou het niet weten.

    Liefs,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hallo Tineke, wat leuk om even weer wat van je te lezen en fijn dat je er weer bent. geen verplichtingen hoor want oo...dat moeten gevoel is echt niet fijn, ik heb er ook wel eens last van vooral als er even helemaal geen inspiratie is. bedankt voor je mooie foto`s en rustig aan meid!

    Lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heee gezellig Tineke om weer een post van je tegen te komen. Het lijkt bijna wel of alle huismussen erg van bloggen houden, want hier nog zo eentje hoor, ben echt een huis en tuin mus, hihi. Verplichtingen jekkkk daar heb ik een hekel aan, tenminste als je er geen zin in hebt, want net als Mea schrijft over verjaardagen, als iemand het erg leuk vindt om jarig te zijn dan ga ik zeker wel. Zelf zegik ook altijd tegen mensen die hun verjaardag liever niet willen vieren, dan moet je het ook gewoon niet doen. En wat iemand anders daar van vindt dat moeten ze dan maar vinden, toch? Voor mij ook heel herkenbaar wat je schrijft over goed kunnen nadenken als je lekker in de tuin aan het rommmelen bent, dat heb ik precies zo en ook als ik sta te douchen....ehhhhh ja....verspil wel wat water natuurlijk want ik blijf er behoorlijk lang onder staan. En die taken die je voor jezelf bedenkt bij het opstaan kan ook te maken hebben met dat je je anders schuldig zou voelen als je niet iets doet waarvan je denkt dat andere denken dat je dat moet doen. Ben ik nog te volgen....hihi. Nou ja...misschien heb ik het helemaal mis hoor.

    Maar nog even over de mysterieuze foto die staat afgebeeld, volgens mij is dat een urinfles voor in bed, horizontaal plassen...oei....wel een scherp randje aan de hals. Zou bijna nog je tuinfoto's vergeten, nou die zijn erg mooi, lief zinkhoekje en die lampenpoetsers zijn altijd zo leuk.

    Wens je een heerlijk komend weekend,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Tineke,

    Kijk je even op mijn blog, daar is een leuke verrassing.

    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Tineke,

    Hoe herkenbaar, ik zou het zelf geschreven kunnen hebben!
    verplichtingen houd ik ook niet van, ik moet m'n eigen gang kunnen gaan, ben ook altijd overal zenuwachtig voor (had ik als schoolgaand kind al) maar ook dat zie ik meer in ons gezin terug, dus ben thuis niet de enige (al is het vaak wel erg lastig hoor)
    ben ook het liefst een beetje thuis aan het rommelen, houd niet van feestjes (onze Fem is Zaterdag jarig, dus er komt een kinderfeestje aan, het lijkt wel of ik dan dichtklap, zie er als een berg tegenop, zit tegen het ziekenhuis bellen aan te hikken en ga zo maar door, grrrr, soms...)
    nou ja kortom, ik begrijp je helemaal, en gelukkig hier te lezen, zijn wij niet de enige...
    kop op meid !!
    Lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Tineke, ik kom je even bedanken voor je felicitatie voor Fabienne. Wij vieren haar verjaardag (en die van mijn man en mij) zondag aanstaande en ik zie er altijd enorm tegenop. Jouw stukje is zo herkenbaar! Mooie tuinfoto's hoor, heel fijn dat je er weer bent! Lieve groet Anja

    BeantwoordenVerwijderen