maandag 18 oktober 2010

Update

Hallo allemaal, na toch weer een langere pauze dan verwacht, hier weer eens een berichtje van mij. We hebben twee heerlijke vakantieweken gehad, en manlief is intussen alweer met zijn tweede werkweek bezig, en ik had dus al veel eerder een post kunnen schrijven, zij het niet dat ik op het moment nogal druk aan het mantelzorgen ben bij mijn schoonouders (85 en 88 jaar). Mijn schoonvader is i.v.m. de ziekte van Parkinson en daarmee samenhangende zaken onder behandeling van de geriater en daar zijn nogal wat vervolgafspraken uit voortgekomen, waarbij dan begeleiding nodig is. Mijn man en schoonzusje werken allebei fulltime en kunnen natuurlijk niet voor ieder doktersbezoekje vrij nemen, vandaar dat ik de aangewezen persoon ben om als begeleider op te treden. Ik doe dat uiteraard met heel veel liefde, maar het kost wel ontzettend veel tijd en energie, vandaar dat het bloggen momenteel op een wat lager pitje staat. Ik probeer wel het lezen van jullie posten bij te houden en zoveel mogelijk te reageren, maar het maken van een post voor mijn eigen blog is er een beetje bij ingeschoten.

Maar vanmiddag had ik heerlijk een middagje voor mezelf, mijn huishoudelijke hulp is vanochtend geweest, dus het huis is weer spic en span, en dus was er even tijd om wat foto’s te maken.

006

Het zinken bakje stond de hele zomer buiten, maar heb ik nu naar binnen gehaald en staat nu op het tafeltje in mijn leeshoekje.

007 009

008

Hoekje in de keuken, van een wijnkistje heb ik een soort letterbakje gemaakt, met daarin wat zaken die dierbaar zijn, waaronder een heel oud asbakje wat mijn vader vroeger altijd gebruikte (linksboven) en (ook van heit) een oud geldkistje. De schootblokjes en kikkers van het eerste zeilbootje van mijn man (middelste plankje), een oud hangslotje van mijn schoonvader, aangevuld met wat wijzerplaatjes en oude bakvormpjes.

010

Lampetkanstel, gedecoreerd met een stukje kant, twee klosjes garen en een grotere klos (herken je em Jantsje?)

011

012

Me herinnerend dat er een tijdje geleden in blogland een aantal mensen hun vensterbank liet zien, heb ik de mijne in de voorkamer ook maar even gefotografeerd, hoewel het natuurlijk niet veel voorstelt….. Maar het is wel helemaal mij!

014

En toen ik toch aan het rondlopen was, stuitte ik nog op dit mooie plaatje: mijn kleine Ieniemienie (pikzwart), zittend op de bank (ook pikzwart). Begrijpen jullie dat het af en toe een haartje scheelt dat we op haar gaan zitten????

013

Bedankt voor je bezoekje en tot een volgende keer maar weer! Een lieve groet,

Tineke

 

 

38 opmerkingen:

  1. Heeeee hoi Tineke......leuk je bent er weer.....gezellige post hoor.........wat een leuke hoekje zo.....en je poes zo zwart....hahahhh!!...inderdaad uitkijken dat je niet op hem gaat zitten.........fijne avond en sterkte met alles.....liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha wat grappig...die kat... ik hoop voor die kat dat jullie hem wel zien voordat je gaat zitten... anders is het echt wel zielig!!
    mooie foto's en zorg jij maar voor je schoonouders hoor...als je af en toe maar even langs komt. ;)
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha scheelt dat je er nog witte kussens op hebt, zie je hem toch nog NET!!

    Sterkte met het mantelzorgen...weet dat het heel zwaar is, heb het namelijk zelf jaren gedaan voor mijn dememente en schizofrene moeder dus......
    FIJN dat je ook nog even tijd voor jezelf kunt nemen, ook al is het maar lekker thuis zijn en dingetjes doen voor jezelf (ik kon dat niet/woonde thuis etc etc lang verhaal)

    Liefs van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tineke,

    Prachtige foto's...vooral die met de oude wekpotten...echt SUPER!
    Misschien een bordje op de bank hangen met daarop "pas op voor de poes" (ga er niet op zitten, haha).

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn weer wat van je te horen/lezen.
    Goed dat je er op die manier kunt zijn voor je schoonouders, al begrijp ik wel dat het met je eigen beperkingen extra veel energie kost!
    Wat kun je dan dubbel genieten van een middag voor jezelf hè?! Je hebt heerlijk met de camera gespeeld en wij mogen meegenieten van jouw sfeerplaatjes, dankjewel!
    Sterkte en pas je goed op jezelf?!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was het wachten waard hoor...
    Ennuh, mantelzorg is een job op zich, heel veel sterkte ermee en geniet dan extra van je vrije uurtjes.
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je goed voor jezelf (en je huis) zorgt kun je er ook voor anderen weer beter tegenaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fyn dasto der wer bist.
    Maar inderdaad soms zijn er belangrijkere dingen in het leven, dan bloggen.
    En wat is het fijn dat je dit voor je schoonouders kunt doen. ( ook al is het soms best pittig)

    Oei wat heb je weer een leuk hoekje gemaakt. Helemaal Tineke.
    Misschien moet jullie poes eens op de foto op onze bank... val'tie op tenminste hihihi

    Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Tineke,
    Leuk dat je er weer bent.
    Ik herken dat, bijna geen tijd om een post te maken. Bij mij is dat net zo. Probeer deze week ook weer eens iets te plaatsen.
    Mooie foto's heb je gemaakt van je dierbare spulletjes.
    En ja Ienie-Mienie is een hele mooie zwarte poes.
    Kleurt goed bij je interieur.
    Fijne avond.
    Groetjes van Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heey Tineke!

    Gezellig dat je er weer bent met een post, al begrijp ik goed dat je energie grotendeels wordt opgeslokt door alles rond je schoonvader! Je wijnkistje is erg leuk, prachtig ook dat je er zulke persoonlijke dingen in hebt liggen!

    En dat je op Ieniemienie bijna gaat zitten begrijp ik wel...ik dacht in eerste instantie dat een deel van het kussen het lijfje van Ieniemienie was!

    Lieve groet, Ingrid

    P.S. Dit is mijn derde poging, de andere reacties werden er uit gegooid...het kan dus zijn dat je heel veel van mij leest vanavond hi hi! Eerst even een kopietje maken....en dan...op hoop van zegen....nog een keer verzenden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat je tussen alle drukte ook even een moment voor je zelf hebt kunnen nemen. Dat is best belangrijk als er zorgen en ziekte in de familie zijn, tijd voor jezelf schiet er dan juist bij in......
    Lieve groet,Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Even checken of mijn reaktie er staat...ja, gelukkig maar want er was hoe dan ook een vierde poging gewaagd.

    Nu kijken of ik deze reaktie verzonden krijg ha ha!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik weet wat een energie dat kost. Maar fijn dat je nu toch weer even lekker kon fröbelen in huis. Mooie plaatjes, en een fijne avond.

    Lieve groet Lia

    pas op, ga niet op de poes zitten hoor.....
    Een echte black beauty

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo te horen had je vandaag een wel verdiende vrije dag. Mantelzorg is namelijk ook een fulltime baan.

    Leuke foto's heb je gemaakt van allerlei leuke hoekjes en plekjes in je huis.
    En wat een schatje jullie kat.

    gr wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's van heerlijke sfeerhoekjes. Het wijnkistje is echt super. Leuk dat je er weer een beetje bent in blogland. Sterkte met mantelzorgen, dat valt ook niet mee.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk weer wat van je te horen en zien.
    Wat een gezellige spulletjes bij je....en die lieverd...je moet idd even twee keer kijken voordat je hem ziet zitten......
    Mooie camouflage')
    Fijne avond
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Tineke,

    Wat een mooie sfeerplaatjes heb je gemaakt. Heel fraai. Ik vraag me af waar "iedereen" die wijzerplaatjes vandaan haalt!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou dat is wel een dik verdiend dagje voor jezelf zo te lezen! Heerlijk om dan lekker bezig te zijn. Je hebt erg leuke hoekjes en mooie spulletjes! Leuk dat wijnkistje, ik kan die ook nooit weg doen ik vindt ze gewoon altijd zo leuk!
    Sterkte met de zorg van je schoonouders!
    groetjes, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gezellig Tineke, weer iets van je te horen. Kan me voorstellen dat je het erg druk hebt met ouders en schoonvader. Tja...dan blijft er weinig tijd over voor andere dingen. Wat zal je genoten hebben nu je vanmiddag weer een tijd voor jezelf had. Erg mooie post, prachtige foto's en dat wijnkistje met dierbare spulletjes is werkelijk schitterend. Zo alles bij elkaar een erg mooi hoekje geworden.

    En die lieverd.....ooh je moet er toch niet aan denken dat je er bovenop gaat zitten, maar tege dat zwart is het moeilijk te zien, en helemaal als hij in elkaar gerold ligt denk ik.

    Fine week wens ik je,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoewel het ongetwijfeld heel druk is, is het voor je schoonouders wel ontzettend fijn dat je wil mantelzorgen.

    Je foto's zijn weer erg sfeervol en wat een droppie is die kleine ieniemienie.

    Groetjes en succes met zorgen,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O jee wat een drukte. Maar je foto's zijn wel het wachten waard. Heel veel sterkte met de drukte Lieve groet leni

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Kom Tineke, je kopje met herfst thee staat al klaar om gedronken te worden! Gaan we samen van deze mooie herfst genieten want jij kan wel even pauze gebruiken! Wat een schat dat jij zo zorgzaam bent, vind ik altijd zo mooi en ook zo bijzonder dikke zoen daarvoor.
    Ooohh wat is Iniemienie toch mooi, echt gitzwart en zo'n mooie vacht. Oh, hoor net Siepie miauwen en ze krijgt een pootje van haar.
    Op naar een lekker koekje, appeltaart, brownie dan maar Tineke? hihi.. Veel liefs van Cin x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. p.s. blijf maar naar je allerleukste spulletjes kijken, blijf nog even rondkijken hoor!
    X Cin

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Tineke, fijn dat je dat voor je schoonouders kunt doen. Maar een dagje in huis rommelen is dan wel weer fijn. Het ziet er gezellig uit, Ienimini is een schat, ik ben dol op zwarte katten.
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk dat je je aangemeld hebt als volger, kom natuurlijk gelijk bij jou kijken, wat een mooi en sfeervol blog.

    Ik moet zo gaan werken, maar vanavond kom ik verder lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hi!
    I love your blog! Very nice photos of your home...
    have a nice day!
    /Git

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heerlijk die tijd voor jezelf, ik heb a.s. donderdag en vrijdag vrij. Ik verheug me er nu al op. Lekker thuis prutten, al wat kerstspulletjes naar beneden halen. Heerlijk.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  28. knap hoor dat mantelzorgen dat je doet. natuurlijk doe je het met liefde maar ik vind dat het wel eens wordt onderschat dat soms best zwaar is.lekker dat je dan een middagje voor jezelf hebt zodat je voor ons mooie fotos kan maken
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. De weken vliegen voorbij, zeker nu je zo druk bent met je schoonouders. Prachtige foto's heb je gemaakt van je dierbare spulletjes Tineke. Veel sterkte gewenst en vergeet niet af en toe tijd voor jezelf te nemen. Wij wachten wel! Lieve groet, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige foto's heb je gemaakt. Nou ik heb het druk, maar zelf ben je ook behoorlijk druk nu. En lief van je, dat mantelzorgen, gelukkig had je vandaag even tijd voor jezelf.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuk die foto`van het wijnkistje..
    Begrijpelijk dat wanneer je het druk hebt, je minder aan het bloggen bent.
    Knap hoor, mantelzorg..Zal af&toe best zwaar zijn.
    Je hebt een leuk blog. Ben zelf nog maar kort actief op blogland, heb mij aangemeld als volger!
    groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Tineke,

    Wat leuk om een berichtje van je te ontvangen.
    Ik moet nog een beetje uitzoeken hoe het werkt in blogland.
    Maar ik ga je volgen,leuk !

    Groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heee lieve Tineke,
    wat een prachtige sfeerplaatjes , ben helemaal weg van dat kastje met die leuke persoonlijke dingen erin.

    En wat een taak heb je op je genomen als begeleider maar ook wat een dankbare taak, daar krijg je nooit spijt van.
    Ik wil je daarbij alle sterkte wensen en denk ook aan jezelf.......

    fijn weekend , lieve groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo Tineke,
    Wat lief van je dat je de zorg voor je schoonouders op je genomen hebt. Wel fijn als je dan even een middag voor jezelf hebt en je dan heerlijk kan genieten van lekker thuis zijn. wat een sfeervolle hoekjes zo, met al die dierbare spulletjes.
    Veel sterkte met de zorg,en ik hoop dat je toch regelmatig nog van deze middaagjes zult hebben zodat je even bij kan tanken.
    Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Allereerst wil ik je bedanken voor je lieve reactie Tineke. Wat fijn om weer even bij je langs te gaan en wat heb je een mooie foto's gemaakt van al die prachtige sfeerhoekjes in huis.
    Wat fijn dat je je schoonouders tot steun kan zijn, ook al gaat er veel tijd in zitten, is het toch fijn dat je dit voor hen kan betekenen.
    Ik zag ook in een vorige post dat je de mooie kadootjes vn je gewonnen Give Away een mooi plekje heb gegeven en dan de foto van de poes hihi.....je moet idd heel goed kijken waar hij zit.
    Een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Tineke,

    Dank je wel voor je lieve reactie die je bij mij hebt achtergelaten, ik ben er altijd weer zo blij mee met al die lieve reacties!
    Wat een prachtige plaatjes, en die zwarte kat... dat lijkt me ook niet raar dat je op haar gaat zitten, ze is echt incognito zo!!!

    Fijne avond, Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Het is nu weer even stil, is alles goed? Je zult het vast druk hebben. Wat zien de foto,s er mooi uit, zo gezellig en sfeervol,

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hé Tineke, bedankt voor je lieve, trouwe reacties elke keer. Gaat het met je? En je schoonouders?
    Ook een beetje aan jezelf denken hè!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen